Franța, ce trebuie să știți înainte de a începe să vindeți online acolo. Proprietarii de magazine online iau în considerare piața franceză.
Există un motiv pentru asta. La urma urmei, este un magnat ce a generat o cifră de afaceri de 112 miliarde de euro în 2020 datorită cumpărătorilor online locali.
Înainte de a vă începe aventura pe piața comerțului electronic din Franța, merită să efectuați cercetări aprofundate.
Am decis să vă facilităm sarcina și să adunăm o mulțime de informații utile care vă vor ajuta cu siguranță dacă doriți să începeți să vindeți online în Franța.
Bucurați-vă de articolul de blog pregătit pentru dvs.!
Comerțul electronic în Franța: informații generale
Franța este a patra țară ca mărime din Europa, găzduiește peste 65 de milioane de oameni care au în medie 42,4 ani.
Potrivit raportului Hootsuite “Digital 2021 France”, până la 91% dintre rezidenți sunt utilizatori activi de internet și 75,9% au conturi de socializare.
În fiecare zi, francezii petrec aproape 5 ore și 40 de minute online, inclusiv peste 90 de minute dedicate rețelelor de socializare.
Statistic vorbind, un francez mediu cheltuie 1177 de dolari online pe an.
Aceste cifre indică în mod clar că piața comerțului electronic din Franța este o destinație cu adevărat atrăgătoare. La urma urmei, este a șaptea cea mai mare piață din lume.
InPost a anunțat recent că vrea să cumpere Mondial Relay, cea mai mare companie de logistică din Franța.
Cele mai populare dispozitive din Hexagon
Dacă doriți să cuceriți piața comerțului electronic din Franța trebuie să vă amintiți mai întâi despre dispozitivele mobile.
Magazinul online sau website-ul companiei trebuie să fie perfect optimizat și adaptat dispozitivelor mobile.
Până la 95,7% dintre utilizatorii francezi de internet au smartphone-uri. 48,9% dintre aceștia folosesc tablete pentru cumpărături online.
Deja 16% din toate tranzacțiile online sunt achiziții mobile și acest indicator continuă să crească. Mai mult, 54,3% dintre francezi cumpără de bună voie online prin intermediul aplicațiilor mobile.
Ce alte dispozitive sunt folosite pentru a naviga pe net în casele francezilor:
- laptop-uri și desktop-uri – 79,8%;
- console de jocuri (Playstation, Xbox) – 43,8%;
- ceasuri inteligente și brățări inteligente – 16,5%;
- televizoare inteligente – 11,9%.
Cele mai populare motoare de căutare și browsere web din Franța
Știind ce dispozitive sunt alese de utilizatorii francezi de internet este un lucru.
Dar conștientizarea browserelor și motoarelor de căutare pe care le utilizează pe dispozitive mobile și desktop este un alt pas important al călătoriei clienților.
Doar în acest mod este posibilă reușita în sectorul comerțului electronic din Franța.
La urma urmei, magazinul dvs. online sau website-ul companiei trebuie să funcționeze impecabil. Strategia SEO adoptată ar trebui să se potrivească anumitor browsere, motoare de căutare și algoritmi. La ce browsere ne referim:
- Google Chrome – 57,7%;
- Safari – 21,4%;
- Firefox – 8,4%;
- Microsoft Edge – 4,9%;
- Samsung Internet – 3,5%;
- alte browsere (inclusiv Internet Explorer, Opera) – 4%.
Ce motoare de căutare sunt “creme de la creme” în Franța? În mod nesurprinzător, în februarie 2021, Google era primul în clasament (91,73%), urmat de Bing (4,27%) și Yahoo! (1,17%).
Aproximativ un procent din utilizatori beneficiază de motoare de căutare precum Ecosia, Qwant și DuckDuckGo.
Merită menționat faptul că 26,2% dintre rezidenții francezi declară că folosesc căutarea vocală cel puțin o dată pe lună. Prin urmare, este important să vă optimizați website-ul și pentru această funcționalitate.
Cele mai populare platforme de socializare din Franța
28% dintre francezi fac cercetări în social media pentru a obține informații despre marca de care sunt interesați.
Când intrați pe piața comerțului electronic din Franța, nu uitați să configurați canale profesionale de social media. În acest mod puteți dialoga cu rezidenții locali în limba lor maternă.
Deci, unde să vă gestionați contul de companie:
- Youtube – 79,6%;
- Facebook – 73,9%;
- Messenger – 58,1%;
- Instagram – 49,3%;
- Whatsapp – 49,1%;
- Snapchat – 36,9%;
- Twitter – 32,2%;
- Pinterest – 25%;
- LinkedIn – 23,9%;
- TikTok – 21,9%.
Cele mai populare website-uri franceze
De ce ar trebui să știți ce website-uri sunt frecvent vizitate de utilizatorii de internet francezi?
Ei bine, pentru a afla despre obiceiurile lor de cumpărături, despre locurile online vizitate sau despre mărcile preferate.
Mai mult decât atât, puteți afla unde să vă concentrați pe publicitate PPC sau pe advertoriale SEO.
Desigur, Google (în mod surprinzător versiunea .com, nu versiunea .fr), Facebook și YouTube se află în pozițiile cele mai înalte.
Fără îndoială, Google și Facebook Ads sunt o modalitate excelentă de a vă îmbunătăți recunoașterea mărcii în această țară. Mai ales dacă abia vă începeți “aventura” acolo.
Wikipedia (acolo unde francezii caută informații) și Amazon.fr (unde își caută cel mai adesea produsele) sunt următoarele în clasament.
Atunci, noi avem:
- fr (cu reclame);
- fr (cel mai popular operator de telefonie mobilă din Franța);
- com;
- program-tv.net (francezul se uită la televizor 3,5 ore pe zi);
- com (software de e-mail de la Microsoft);
- com (cea mai mare piață franceză – de ce să nu plasați produsele acolo?);
- ouest-france.fr și fr.
Cele mai populare metode de plată din Franța
Potrivit J.P.Morgan francezii plătesc, de obicei, achizițiile online cu cardul de credit (53,9%).
Portofelele digitale, cu 20,9%, sunt pe locul doi în clasament.
Transferurile bancare tradiționale sunt alese de 13,2% dintre francezi. Rambursarea este preferată de 7% dintre respondenți.
Ce cumpără francezii online?
- 17,5 miliarde USD pentru călătorii, cazare și transport;
- 17,13 miliarde USD pentru produse de modă și înfrumusețare (haine, produse cosmetice);
- 10,86 miliarde USD pentru jucării, produse de bricolaj și hobby-uri;
- 10,14 miliarde USD pentru electronice și gadget-uri;
- 9 miliarde USD pentru mobilă și electrocasnice;
- 7,21 miliarde USD pentru alimente;
- 2,36 miliarde USD pentru jocuri.
Cele mai mari 10 magazine online franceze
Experții indică faptul că există peste 120.000 de magazine online în Franța.
Deci, cine va fi principalul tău rival pe piață atunci când lupți pentru a câștiga “inima” cumpărătorilor francezi?
Mai jos puteți vedea o listă cu cele mai mari 10 magazine online franceze, conform datelor din 2018:
- Amazon;
- Cdiscount;
- Vente-Privee;
- Auchan;
- Apple;
- Fnac;
- Showroomprive;
- La Redoute;
- Carrefour;
- Zalando.
Analizați aceste mărci pentru a căuta inspirație și soluții gata făcute care funcționează perfect pe piața franceză de comerț electronic.
Cum să ajungeți la clienții francezi?
După cum indică statisticile, optimizarea SEO este cel mai important factor care ajută la îmbunătățirea recunoașterii mărcii pe piața franceză.
Activitatea de optimizare SEO a fost aleasă de 42,5% dintre respondenți.
Pozițiile ulterioare din raportul pregătit de Hootsuite sunt ocupate de:
- recomandări;
- mostre de produse;
- piețe;
- website-uri de comparare a prețurilor;
- reclame TV;
- pagini de destinație a produselor;
- recenzii online.
Cu toate acestea, fără urmă de îndoială, SEO internațional este cel mai bun mod de a începe călătoria dvs. în sectorul francez de comerț electronic.
Afacerea online din Franța poate fi dezvoltată fără a părăsi fotoliul confortabil din țara dvs.
E-commerce în Franța: cum să începi?
Începeți cu cercetarea și identificarea rivalilor de pe piață. Apoi, treceți la elaborarea strategiei adaptate pieței .fr.
Odată ce vă optimizați website-ul într-un mod care vă asigură că îndeplinește așteptările utilizatorilor francezi, îl saturați cu conținut de calitate.
Mai apoi, începeți să efectuați servicii SEO adecvate. După cum puteți vedea în statisticile și argumentele menționate mai sus, piața franceză de comerț electronic e un loc ideal pentru dezvoltarea afacerii dvs.
O poziție înaltă a magazinului dvs. online în rezultatele căutării organice, precum și reclamele Google sau social media PPC, reprezintă un bun punct de plecare.
This Post Has 0 Comments