Skip to content

Bounce rate, indicatorul care evaluează conținutul website-ului. Astfel, administratorul paginii respective poate să calculeze eficiența conținutului.

Introducere

Rata de respingere este procentul de vizitatori ai unui website care îl părăsesc după ce au vizionat o singură pagină. Este folosit în Web analytics, adesea pentru CRM analysis. Prin această măsură, proprietarul website-ului poate să evalueze eficiența conținutului.

Cum interpretăm și măsurăm un bounce rate ridicat

O rată ridicată de respingere poate fi interpretată prin aceea că nu este relevant conținutul pentru piața vizată. O altă explicație poate fi că website-ul nu își atrage piața țintă în mod eficient.

Bounce rate-ul poate fi măsurat într-unul din cele două moduri:

  • determinând numărul de persoane care intră pe website dar pleacă înainte de a explora altceva decât pagina principală;
  • determinând care vizitatori părăsesc website-ul după doar o perioadă scurtă de timp, în general, de cinci secunde.

Bounce rate-ul pentru website-uri și cele pentru pagini unice sunt calculate diferit. Rata de respingere pentru o singură pagină se calculează prin împărțirea numărului de vizitatori care au intrat în pagina respectivă. Mai apoi, cei care pleacă din numărul total de vizitatori de pe pagină.

Rata de respingere a unui întreg website se calculează în felul următor. Împărțirea numărul de vizitatori care au ieșit după vizionarea unei pagini la numărul total de vizitatori care au intrat. Utilizarea ambelor calcule poate ajuta adminstratorul unui website să compare eficiența unei singure pagini cu cea a întregii pagini.

Cu cât este mai mic procentul, cu atât se apreciază că website-ul este mai eficient și relevant. O rată ridicată de respingere este, de obicei, clasificată ca una care depășește 70%. Orice website sau pagină cu o rată de respingere de peste 50% are nevoie de cercetare și dezvoltare ulterioară. Se poate lua în considerare chiar și un audit SEO, în acest caz.

Măsuri care pot fi luate pentru îmbunătățirea situației

În cazul unei bounce rate ridicate, administratorii website-ului pot efectua o serie de modificări. Aceștia pot proba diverse situații ipotetice, putând determina ce ajustări ale conținutului se dovedesc mai atrăgătoare pentru vizitatori.

Bot, modalitatea folosită de hackeri pentru a infecta o întreagă rețea. Scopul este, de obicei, un câștig financiar sau pur și simplu un act din răutate.

Introducere

Un zombie (cunoscut și sub numele de bot) este un computer pe care un hacker de la distanță l-a accesat. Prin diverse setări îl programează să transmită informații (inclusiv spam-uri și viruși) către alte dispozitive din sistem.

Zona de securitate web primește o tot mai mare atenție în lume, cu cât vulnerabilitățile se extind.

Scopul este, de obicei, un câștig financiar sau doar un act din răutate și răzbunare. Atacatorii exploatează, de obicei, mai multe computere pentru a crea un botnet, cunoscută și ca o armată de zombie.

În mod obișnuit, un bot este un computer personal al cărui proprietar nu știe că dispozitivul este exploatat. Sursa este, de cele mai multe ori, una externă. Prevalența tot mai mare a conexiunilor de mare viteză face ca PC-urile să atragă tot mai multe atacuri.

Măsurile de securitate inadecvate fac accesul relativ ușor pentru un atacator. De exemplu, un port de internet a fost lăsat deschis. Astfel, un mic program de cal Troian poate fi plasat acolo pentru o viitoare activare.

Tipuri de bot-uri:

Există câteva alte tipuri de zombi:

O formă a atacului se realizează printr-un refuz de serviciu. Un zombie este un server web nesecurizat pe care persoanele rău intenționate au plasat un cod. Acesta, atunci când este declanșat în același timp cu alte servere zombie, va lansa un număr copleșitor de solicitări.

Acestea sunt direcționate către un website atacat, care în curând nu va mai putea furniza cereri legitime din partea utilizatorilor.

O altă formă de atac este cea a unui bot pulsant. Este unul care lansează cereri în mod intermitent, mai degrabă decât pe toate simultan.

Pe web, un bot este un website abandonat, trist și învechit. Din anumite motive, acesta a fost mutat pe o altă adresă web. Astfel de zombi contribuie la linkrot.

În lumea sistemului de operare UNIX, dezvoltatorii folosesc uneori termenul în alt scop. Aceștia îl folosesc pentru a se referi la un proces de program care a încetat. Însă, acesta nu a dat încă intrarea în sistem a tabelului de proces.

Originea termenului

Termenul de zombie își are originea în Indiile Occidentale. Acolo, un zombie este o creatură lipsită de voință, cu mișcări incontrolabile. Oamenii locului spun că aceștia au înviat din morți și acum trebuie să facă voia celor vii.

Broken link, legătura ruptă care trimite la o pagină nefuncțională. Cum poate afecta acest aspect optimizarea SEO eficientă a unui website.

Introducere

Un broken link este un hyperlink dintr-un website care nu mai funcționează. Acesta poate întâmpina una sau mai multe dintre următoarele problemele enumerate mai jos.

Cauzele pentru care avem un broken link

  • un URL incorect introdus pentru link, de către administratorul website-ului;
  • website-ul de destinație a eliminat pagina web de legătură (provocând ceea ce este cunoscută ca o eroare 404);
  • website-ul de destinație s-a mutat definitiv sau nu mai există;
  • utilizatorul are un software ce se află în spatele unui firewall care blochează accesul la website-ul de destinație;
  • administratorul website-ului conectat la un website care se află în spatele unui firewall ce nu permite accesul din exterior. Intranet-ul sau zonele cu acces restricționat sunt bune exemple în acest sens.

Problemele cauzate de broken link-uri

Aceste link-uri pot fi problematice pentru vizitatorii website-ului. Astfel, aceștia nu mai pot accesa resursa sau informațiile dorite. Acești utilizatori pot decide să utilizeze un alt website pentru a găsi informațiile necesare.

Un website care nu a fost actualizat sau verificat de mult timp poate suferi de “putregaiul link-urilor”. Prin acest termen se descrie un website cu zeci de legături rupte.

Link-uri rupte și optimizare SEO

Motoarele de căutare văd legăturile ca un criteriu pentru calitatea unui website. Spre exemplu, putem lua link-urile către website-ul dvs. și link-urile din cadrul website-ului dvs. Acestea pot afecta locul în care se află pagina în rezultatele căutării.

Din acest motiv, cea mai bună sugestie este să elimini sau să actualizezi acele broken link-uri. Mai multe detalii puteți găsi la secțiunea informații SEO.

Repararea legăturilor rupte poate adăuga context în website-ul dvs. De asemenea, poate îmbunătăți experiența utilizatorului și poate facilita descoperirea conținutului din website.

Pe de altă parte, website-urile cu prea multe legături rupte pot fi un semnal de calitate scăzută. Motoarele de căutare vor observa acest aspect, motiv pentru care trebuie luate măsuri de prevenție. Multe website-uri au legături rupte care pot fi reparate.

Black Hat, sau “SEO pălărie neagră”, care se referă la un set de practici SEO neetice, care au ca scop obținerea unor clasamente înalte în mod artificial, cu ajutorul motoarelor de căutare.

Black Hat SEO, include tehnici precum aglomerarea de cuvinte cheie, cloaking sau utilizarea paginilor de intrare. Uneori, webmasterii folosesc în mod necorespunzător tehnici de Black Hat.

De exemplu atunci când merg pe servicii de optimizare off-page, dar rezultatul final ar putea fi penalizarea și putem spune că în 80%, din cazuri se întâmplă acest lucru.

Sfatul nostru este să nu acceptați sau să folosiți acest gen de promovare forțată. Aduce numai probleme și foarte rău este că numele de domeniu ar putea dispărea din rezultatele organice ale motoarelor de căutare.

Bing este motorul de căutare creat de Microsoft și ca atare este unul dintre cele mai mari motoare de căutare. Algoritmul său este diferit de cel al lui Google, Yahoo și ale celorlalte motoare de căutare.

Bing, a fost cunoscut anterior sub numele de “Live Search”, Windows Live Search și MSN Search. Bing are capacitatea de a salva și partaja istoricul căutărilor vizitatorilor prin e-mail.

MSN Search a fost schimbat în Bing în 2009, de către CEO-ul Microsoft Steve Ballmer. Microsoft a făcut numeroase scheme de marketing pentru a promova motorul de căutare Bing și cota de piață dobândită de Bing în primele câteva luni de la lansare.

Au fost făcute diverse modificări în motorul de căutare Bing, cum ar fi listarea sugestiilor de căutare care a fost adaptată pentru a ajuta vizitatorii în căutările lor. Căutările se efectuează în timp real, bazându-se pe tehnologia semantică actualizată de la Powerset, pe care Microsoft a obținut-o în 2008.

Bing acum împărtășește și salvează istoricul căutărilor vizitatorilor prin e-mail, Facebook și Windows Live SkyDrive. Microsoft a anunțat o înțelegere viitoare cu Yahoo!, în care Bing ar fi la putere pentru Yahoo!.

Această afacere va avea ca rezultat căutări mai inovatoare și o valoare mai bună pentru agențiile de publicitate online. Yahoo! va continua să primească 88% din veniturile obținute din toate vânzările de anunțuri de pe site-ul Yahoo! pentru următorii cinci ani. Yahoo va vinde și anunțuri pe site-urile Microsoft.

Baidu este motorul de căutare din China. În multe privințe, este diferit de Google și dacă doriți să învățați cum să vă poziționați bine în rezultatele organice, ar trebui să adăugați website-ul și în Baidu.

Numele “Baidu”, a fost inspirat de o poezie, scrisă cu mai mult de 800 de ani în urmă, în timpul dinastiei Song din China (960-1275 A.D.).

Baidu a fost fondat în anul 2000, de către Robin Li, creatorul tehnologiei de căutare vizionară “Hyperlink Analysis”, cu misiunea de a oferi cel mai bun și cel mai echitabil mod pentru ca oamenii să găsească ceea ce caută în mediul online.

Bad neighbor, este un site cu conținut scăzut de calitate și/sau conținut ilegal, în general. Când vă conectați la un website de genul acesta, acest lucru afectează clasamentul Dvs., în rezultatele organice, într-un mod negativ.

Când website-uri cu conținut scăzut de calitate sau conținut ilegal se leagă de website-ul Dvs., acest lucru nu joacă nici un rol în clasamentul website-ului, deoarece presupunerea este că nu poți controla ce link-uri se trimit către site-ul tău.

O altă greșeală majoră este necontrolarea companiei de hosting și cumpărarea pachetelor cu preț foarte mic. Aceste pachete sunt în general pe același IP, cu zeci de site-uri, care pot fi site-uri pentru adulți sau site-uri care fac SPAM. Acest lucru afectează un website de orice natură ar fi.

Dacă majoritatea site-urilor web, de pe IP-ul respectiv sunt rele (site-urile pornografice sunt marcate automat ca SPAM), din păcate, vom avea cu siguranță probleme.

Backlink-urile, denumite și link-uri de intrare, sunt link-uri de la alte website-uri către site-ul Dvs.

În SEO, calitatea backlink-urilor, adică dacă backlink-ul provine dintr-un site cu autoritate mare, ceea ce reprezintă mai multă încredere pentru motoarele de căutare, este unul dintre factorii majori de clasificare.

Backlink-urile ar trebui să conțină un text ancoră, pentru a avea valoare. În prezentarea “anchor text”, puteți găsi mai multe detalii.

Am creat pe blogul nostru un articol special în care prezentăm strategiile de link building.

Back To Top