Skip to content
eCommerce, tipuri de afaceri pentru un magazin online

eCommerce, tipuri de afaceri pentru un magazin online

eCommerce este un termen folosit pentru vânzarea și cumpărarea de produse și servicii prin intermediul internetului.

De asemenea, a fost denumit comerț electronic sau comerț pe internet. Prima tranzacție comercială pe internet a fost făcută în anul 1994.

De atunci, am parcurs un drum lung. În zilele actuale, încercați să numiți un serviciu pe care nu îl puteți obține folosind internetul.

Companiile de comerț electronic se ocupă de vânzarea și cumpărarea de bunuri. De exemplu, vă puteți comanda alimentele, puteți cumpăra asigurări, puteți comanda haine, puteți găsi persoane pentru a vă căsători, puteți comanda servicii de curățenie a casei, găsiți un instalator, puteți cumpăra bilete aeriene sau feroviare.

Evoluție rapidă în eCommerce

De fapt, tot ce înseamnă produse sau servicii, se poate găsi rapid pe Google din câteva click-uri. În 2019 procentul tranzacțiilor de comerț electronic era de aproximativ 13,7%.

Se așteaptă ca procentul total al tranzacțiilor cu amănuntul online să fie de 95% până în anul 2040.

Asta înseamnă că, în viitor, aproape toate tranzacțiile comerciale, fie ele mici sau mari, vor avea loc online. Prin urmare, dacă intenționați să vă începeți propria afacere, atunci nu faceți o greșeală pentru a neglija afacerea dvs. de comerț electronic.

Prin urmare, trebuie să aflați despre diferitele caracteristici ale unei afaceri de eCommerce, precum și despre diferitele tipuri de afaceri de comerț electronic.

Există diferite tipuri de companii de comerț electronic, care pot fi clasificate pe baza produselor și serviciilor vândute.

De asemenea, pot fi clasificate pe baza părților implicate în tranzacțiile comerciale și pe baza platformei utilizate pentru desfășurarea activităților de comerț.

În acest articol, veți afla despre diferitele tipuri de afacere de comerț electronic, după următoarele criterii:

  • în funcție de părțile implicate în activitatea de comerț electronic;
  • în funcție de produsele tranzacționate;
  • în funcție de platformă.

Acest lucru vă va ajuta să stabiliți o mai bună înțelegere a activității de comerț electronic.

Pentru dvs. un magazin online poate fi principala activitate de afaceri sau poate fi o sursă de vânzări în plus pe lângă activitățile fizice.

Tipuri de eCommerce bazat pe părțile implicate

De la o afacere la alta (B2B)

Înțelesul “de la o afacere la alta” este clar din numele său. Într-o afacere de tip e-commerce B2B tranzacția are loc între două companii.

Este cazul în care o companie vinde produsele sau serviciile către o altă companie.

Acest tip de tranzacție de comerț electronic are loc pentru a reduce cheltuielile generale ale unei companii. Luați exemplul gama de servicii SEO.

În acest caz, compania SEO SERVICE PLUS vinde serviciile sale către alte companii care doresc să obțină un clasament ridicat în rezultatele căutărilor Google.

Pe website veți găsi servicii precum promovare web, optimizare SEO, link building, web design etc. Este considerat unul dintre cele mai bune website-uri business to business (B2B) care vă oferă servicii complete de optimizare SEO.

Business to Consumer (B2C)

Business to Consumer (B2C) este cel mai de bază tip de afacere de comerț electronic. În această afacere, o parte este o companie care vinde produse și servicii unei alte părți care este consumator.

Unul dintre cele mai populare exemple de afaceri B2C eCommerce este Amazon.com. Compania vinde produse prin intermediul website-ului și al aplicației direct către consumatorii finali.

eCommerce de la consumator la consumator

În acest tip de activitate de comerț electronic, ambele părți incluse într-o tranzacție comercială sunt consumatori. Înseamnă că, un consumator este vânzătorul unui produs sau serviciu, iar un alt consumator este cumpărătorul.

Cel mai faimos exemplu al acestui tip de afacere de comerț electronic este OLX. Pentru a vinde un produs pe platforma OLX, este necesar să vă creați un cont în aplicație sau pe website și să postați detalii precum prețul produsului, caracteristicile produsului și imagini ale produsului etc.

Trebuie să furnizați detaliile de contact, astfel încât persoanele care doresc să cumpere acel produs să poată ajunge la dvs.

Oamenii pot negocia prețul produsului personal sau prin telefon și în acest fel pot încheia tranzacții comerciale.

Consumer to Business (C2B)

Acest tip de afacere de comerț electronic este opusul afacerii față de tipul de afacere de comerț electronic de tip consumator (B2C).

În această afacere, consumatorii dezvoltă produse și le vând către întreprinderi sau le oferă serviciile acestora. Întreprinderile plătesc consumatorilor pentru serviciile și produsele lor.

Acesta este un exemplu de tip inovator de activitate de comerț electronic. Lăsați-ne să explicăm cu ajutorul câtorva exemple pe care s-ar putea să le întâlniți sau să fi participat.

Cât de des citiți recenziile unui produs înainte de a-l cumpăra? Și cât de des ați analizat produsul pe care l-ați cumpărat online?

S-ar putea să existe o diferență uriașă între numărul ambelor răspunsuri. Companiile știu că oamenii citesc recenzii înainte de a cumpăra produse.

Prin urmare, aceștia plătesc oamenilor să scrie recenzii pozitive despre produsul lor și să acorde un rating bun.

Acest lucru îi ajută în vânzările produselor lor, iar oamenii care scriu recenzii câștigă bani pentru serviciile lor. În mod similar, multe companii dau noile produse oamenilor și le cer să ofere feedback după ce au folosit acele produse în schimbul banilor sau recompenselor.

De la guvern la afaceri (G2B)

Acest tip de afacere de comerț electronic este locul în care o parte implicată în tranzacția comercială este autoritatea guvernamentală sau oficială, iar o altă parte implicată în tranzacția comercială este afacerea sau întreprinderile.

Afacerea G2B are loc atunci când o companie folosește produsele și serviciile vândute de guvern și plătește pentru acestea. De exemplu, companiile online sunt obligate să plătească taxe pe internet pentru utilizarea internetului pentru a vinde bunuri și servicii și pentru a-și dezvoltarea afacerea.

De la afaceri către guvern (B2G)

Acest tip de activitate de comerț electronic are loc atunci când o entitate guvernamentală folosește produsele sau serviciile unei companii.

Acest tip de tranzacții comerciale este destul de obișnuit. De exemplu, atunci când o entitate guvernamentală folosește o platformă online pentru a-și promova informațiile.

De exemplu, guvernul poate folosi o platformă populară precum Facebook, Instagram sau Twitter pentru a-și promova cauza și pentru a ajunge la public.

Un alt exemplu este atunci când un guvern angajează un designer web pentru a proiecta website-ul oficial sau când guvernul folosește serviciile de internet furnizate de o companie pentru a-și desfășura activitatea de zi cu zi.

Consumator către Guvern (C2G)

Acest tip de afacere de comerț electronic se desfășoară între consumator și guvern, în cazul în care consumatorul furnizează produse și servicii dezvoltate de aceștia către guvern.

Toți participăm la acest tip de tranzacție comercială în viața noastră de zi cu zi.

De exemplu, vă aflați într-un raport de comerț electronic C2G atunci când plătiți impozit pe venit sau plătiți un bilet de trafic, sau plătiți un impozit pe proprietate etc.

Sunt mai rare situațiile când guvernul apelează direct la serviciile unui consumator. Dacă este un specialist foarte bun, cel mai probabil că va fi angajat, iar raportul va fi unul de muncă.

eCommerce în funcție de produsele vândute

Magazine cu amănuntul care vând produse fizice

Acesta este cel mai frecvent tip de afacere de comerț electronic. A fost chiar primul tip de afacere de comerț electronic început vreodată. Primul produs vândut în 1994 a fost, de asemenea, un produs fizic.

Aceste magazine online vând produse precum îmbrăcăminte, produse cosmetice, articole electronice, încălțăminte, cărți etc.

Aproape toate produsele pe care le puteți cumpăra dintr-un magazin fizic pot fi cumpărate și dintr-un magazin online.

Există câteva magazine online precum Amazon, eBay, Flipkart care vând o varietate de produse.

De asemenea, există magazine care vând produse unice precum H&M, care este un brand lider care vinde haine de modă. De fapt, în 2020 putem găsi nenumărate exemple pentru acest tip de eCommerce.

Magazine online care vând servicii

Acest tip de afacere de eCommerce a devenit popular recent și crește într-un ritm foarte rapid. Până nu demult, nimeni nu credea că serviciile pot fi cumpărate și vândute și online.

Puteți obține un consultant medical online, cursuri online, educatori, dieteticieni, formatori, freelanceri și multe alte servicii.

Sunt folosite diferite moduri în care puteți utiliza un serviciu online. De exemplu, dacă cumpărați un curs online, atunci veți obține detalii de conectare cu ajutorul cărora puteți accesa tot materialul de studiu aferent cursului.

Dacă cumpărați consultare online, atunci plătiți pentru fiecare sesiune cu medicul și utilizați serviciul acestuia întâlnindu-l în persoană sau prin consultare prin telefon.

Un serviciu recent care a devenit popular este că puteți chiar să vă rezervați o întâlnire cu un cosmetician online. Puteți folosi aceste servicii din confortul casei.

Acest tip de afacere de comerț electronic crește cu pași rapizi. Trebuie doar să identificați de ce au nevoie oamenii și să dezvoltați o platformă pentru a oferi acel serviciu.

O afacere de eCommerce care vinde produse digitale

Acest tip de afacere de comerț electronic este o “adevărată” formă de afacere de comerț electronic. Mărfurile vândute în acest tip de activitate de comerț electronic sunt numite “bunuri electronice”.

Aceste bunuri pot fi cumpărate numai de pe o platformă digitală și pot fi utilizate doar de pe un dispozitiv digital. E noul “tradițional” dacă doriți.

Cu câteva decenii în urmă, oamenii nici măcar nu erau conștienți de acest termen și, în zilele noastre, a devenit parte din viața noastră.

O calitate care diferențiază această afacere de toate celelalte tipuri de afaceri este aceea că bunurile electronice vândute în acest tip de afaceri nu pot fi vândute într-un magazin fizic.

Bunurile electronice pot fi vândute numai pe o platformă digitală. Exemplul bunurilor electronice sunt cărțile electronice, cursurile online, imaginile digitale, grafica, software-ul, sistemul de operare și bunurile virtuale, etc.

Tipuri de eCommerce în funcție de platforma folosită

Acum, haideți să aflăm despre afacerile de comerț electronic în funcție de platformele pe care le utilizează. Înființarea unei afaceri pe Facebook și Instagram, precum și alte platforme sociale este un segment în creștere rapidă din lumea comerțului electronic.

Comerț pe rețelele de socializare

Din numele său, acest tip de afacere de comerț electronic arată destul ca o vitrină clasică de cărămidă și mortar, cu excepția faptului că afișează mai degrabă fotografiile bunurilor decât bunurile fizice.

Mai mult, un om de afaceri își conduce afacerea folosind internetul. Cu toate acestea, li se cere să păstreze lucrurile pe care le vând și să le depoziteze în depozit până când sunt vândute.

Un exemplu al acestui tip de afacere de comerț electronic îl reprezintă afacerile conduse de gospodine pentru a vinde produse de uz casnic, îmbrăcăminte, accesorii etc.

Se pot folosi platforme precum WhatsApp, Facebook Messenger și alte platforme similare.

Se creează un grup și se adaugă persoane care sunt interesate să cumpere bunurile pe care le au de oferit. Postează în mod regulat fotografiile produselor cu prețurile lor.

Persoanele care doresc să achiziționeze acele produse pot plasa comenzi în mod privat sau în grupul propriu-zis. și, la fel ca alte companii comerciale electronice, produsele sunt expediate la adresele furnizate de clienți.

Acest tip de afacere de comerț electronic este destul de populară în rândul micilor afaceri. Acestea oferă produse pentru grupuri prea mici de oameni și fac un profit mic.

Din acest motiv, oamenii conduc acest tip de afacere ca o afacere secundară care le poate oferi un venit suplimentar.

Pe baza platformei pe care oamenii își conduc afacerile, companiile de comerț electronic pot fi denumite în mod diferit.

De exemplu, Facebook are “market place”, iar WatssUp are varianta business. Multe platforme populare au o opțiune similară pentru cei care doresc să vândă bunuri sau servicii.

Propriul magazin online

Ce mai sigură oportunitate pentru afacerea dvs. este propriul magazin online. În mod clar aveți nevoie de efort suplimentar și un buget aferent.

Dacă nu dispuneți de timp, aveți nevoie să angajați un un administrator de magazin online care să expedieze comenzile și să răspundă solicitărilor din partea clienților.

În cadrul propriul magazin puteți stabili propriile reguli, pe când în cazul unei rețea de socializare trebuie să onorați regulile acesteia. Au fost cazuri când Facebook a închis pagini de business fără a explica motivele pentru care au aplicat sancțiunea.

Puteți apela la un specialist SEO, care să dezvolte un magazin online pe WordPress, Shopify sau Wix. Din momentul în care aveți magazinul online, nu vă rămâne decât să vă ocupați de promovarea acestuia și onorarea comenzilor pe care le înregistrați.

Gând final

Companiile de comerț electronic sunt un trend în plină expansiune în lumea afacerilor. Puteți fi un jucător vechi în lumea afacerilor sau abia începeți să lucrați la ideea dvs. inovatoare de afaceri.

Nu uitați să petreceți timpul în mod corespunzător pentru a afla cum să vă duceți afacerea online și să ajungeți la un public mai larg.

Sper că acest articol vă va fi ajutat să aflați despre diferitele tipuri de companii de comerț electronic. Puteți alege un tip care se potrivește afacerii dvs. și cu produsele și serviciile pe care le oferiți.

Nu uitați că, pentru succes trebuie să identificați nevoi pentru care să oferiți soluții.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top