Sari la conținut
Căutarea vocală, tot ce trebuie să știți în optimizare SEO pentru website

Căutarea vocală, tot ce trebuie să știți în optimizare SEO pentru website

Căutarea vocală, tot ce trebuie să știți în optimizare SEO pentru website. Căutarea vocală este pe buzele tuturor acum, dacă aveți copii sub zece ani.

Nu este cel mai bun public vizat deoarece nu plătesc pentru lucruri, dar adulții sunt și ei în joc.

32% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani folosesc căutarea vocală, zilnic.

Este prea multă lume pentru a fi ignorată. Pentru a-i face să găsească website-ul, ar trebui să-l optimizați pentru căutarea vocală, în mod corespunzător.

Dacă sunteți nou în acest subiect, nu vă faceți griji. Acest articol de pe blog se referă la căutarea vocală.

De la ceea ce este, la cine trebuie să se concentreze asupra acesteia.

Nu în ultimul rând, aflăm și cum să optimizați un website pentru a putea fi găsit.

Ce este căutarea vocală și cum funcționează

Căutarea vocală e o tehnologie care permite utilizatorilor să caute folosind vocile lor în loc să tasteze.

Funcționează prin sistemul ASR (recunoaștere automată a vorbirii). Transformă semnalul vocal în text.

Google folosește textul ca o interogare obișnuită, continuând cu ceea ce face cel mai bine.

Căutarea în sine. Există patru faze de recunoaștere a vorbirii la care sunt supuse toate întrebările:

  • filtrarea sunetelor (alocarea interogării vocale din fluxul altor sunete);
  • digitalizare (transformarea undelor sonore în date digitale);
  • analiza vocală (procesarea datelor);
  • recunoașterea modelului (compararea interogării cu eșantioanele din baza de date).

Nu este un secret că unul dintre cele mai avansate sisteme ASR aparține Google.

AI-ul din spatele recunoașterii vocale Google colectează date de la utilizatori. Adună milioane de eșantioane pentru a crea un model.

Toate noile întrebări vocale sunt comparate cu acest model vocal.

Milioane de eșantioane procesate permit sistemului să recunoască accente.

Recunoaște și diferite intonații și multe alte detalii individuale ale vorbirii.

Sistemul inteligent poate defini cuvântul corect bazat pe context. Motorul de recunoaștere vocală de la Google poate transforma vocea în text cu o precizie de până la 95%.

Pentru a efectua o căutare vocală oamenii pot utiliza două tipuri de dispozitive:

  1. telefoane mobile cu asistenți vocali (OK Google, Siri, Alexa, Cortana, Samsung Bixby etc.);
  2. gadgeturi prim-vocale (Google Home, Amazon Echo, Apple HomePod și altele).

Principalul lucru de știut despre căutarea vocală: nu are SERP. Obțineți un singur răspuns direct la întrebarea dvs.

Nu top 10, nici un grafic de cunoștințe, nici întrebări conexe.

Un utilizator realizează o interogare verbală și un difuzor inteligent citește cu voce tare un singur răspuns.

Pare prea dificil să concurați, nu? Este o provocare. Întrebarea e dacă merită.

E adevărat că difuzoarele inteligente sunt pe cale să schimbe întregul joc de optimizare SEO?

Difuzoarele inteligente depășesc cu adevărat căutarea?

Experții prezic un boom de căutare vocală. Logica este simplă: cu cât utilizează mai multe dispozitive vocale, cu atât mai multe căutări se fac prin voce.

În afară de SERP desktop și mobil, suntem pe cale să avem de a face cu rezultatele căutării fără ecran.

Cu toate acestea, majoritatea modalităților de utilizare a difuzoarelor inteligente se referă la comenzile vocale.

Nu la căutarea prin voce. Răspândirea dispozitivelor bazate pe voce nu conduce neapărat la creșterea bruscă a utilizării căutării vocale.

Asta înseamnă că nu trebuie să vizăm utilizatorii de dispozitive vocale? Desigur că nu.

Din contră, este chiar urgentă pentru unele companii optimizarea întrebărilor vocale.

Înainte de a ne alătura primei curse de SEO voce ar trebui să fim cumpătați în ceea ce privește profitul.

Principala întrebare aici e pe ce ar trebui să se concentreze afacerile în timp ce optimizează căutarea vocală.

Ce fel de afaceri pot beneficia de căutarea vocală

Mai mult de jumătate din respondenții americani (52,8%) folosesc căutarea vocală în timp ce conduc.

Întrebarea e: ce caută oamenii de obicei în timp ce conduc? Cea mai bună presupunere este că aceștia caută servicii locale.

Întreprinderile locale sunt cele mai afectate de apariția căutării vocale.

BrightLocal a studiat peste 1.000 de consumatori din SUA despre experiența lor de căutare vocală.

În top 5 afaceri căutate prin voce se numără cafenelele, restaurantele sau magazinele.

De asemenea, au mai fost întrebări legate de locuri de luat masa, magazine de îmbrăcăminte și hoteluri.

Cât de des credeți că folosesc oamenii căutarea vocală pentru a găsi informații despre servicii locale?

Potrivit sondajului, 48% dintre respondenți o folosesc zilnic.

Puncte cheie:

  • căutarea vocală SEO este deja importantă pentru o afacere locală. Mulți oameni, chiar și în România, caută o afacere locală folosind căutarea vocală. Pentru întreprinderile locale, optimizarea pentru interogări vocale nu este o opțiune. Este o modalitate de a supraviețui cu regulile în continuă schimbare de pe piață;
  • restaurantele și cafenelele sunt cele mai solicitate afaceri în rândul utilizatorilor de căutare vocală;
  • obținerea informațiilor de adresă și de contact. Este cel mai popular motiv de a utiliza căutarea vocală pentru a găsi afaceri locale;
  • optimizarea SEO clasică este departe de a fi moartă. Optimizările, atât locale cât și mobile, sunt la baza optimizării vocale.

Cum se optimizează pentru căutarea vocală

Ați decis că pentru compania dvs. merită să intrați în clasamentele de căutare vocală. Iar asta e o veste bună.

Voice SEO nu contravine principiilor generale de optimizare a căutării (deocamdată).

Majoritatea lucrurilor pe care le faceți pentru căutarea vocală SEO vor îmbunătăți vizibilitatea website-ului.

SEO general pentru căutare vocală

Pentru o optimizare a căutării vocale aveți nevoie de un pachet complet de setări de bază SEO.

Cu cât este clasată o pagină mai bine, cu atât cresc șansele de a ajunge un răspuns de căutare vocală. Acordați o atenție deosebită în:

  • trecerea la HTTPS. 70,4% din paginile de rezultate Google Home sunt securizate cu HTTPS;
  • construirea unei autorități de domeniu. Media de evaluare a domeniului Ahrefs a unui rezultat Google Home este de 76,8. Nu autoritatea unei pagini, ci autoritatea domeniului joacă un rol definitiv în optimizarea căutării vocale;
  • indexabilitate și accesibilitate în paginile website-ului dvs. Asigurați-vă că Google poate accesa toate paginile necesare;
  • PageSpeed. Paginile care apar ca rezultat al căutării vocale sunt cu peste 50% mai rapide decât paginile medii;
  • folosirea platformei PWA (aplicația web progresivă) Google. Se crede că sporește șansele ca website-ul să fie citat de un asistent vocal;
  • compatibilitatea dispozitivelor mobile. Există multe motive pentru a vă concentra asupra acestui aspect. Indexarea Google Mobile First și faptul că oamenii efectuează căutări vocale în principal prin smartphone;
  • utilizarea AMP: o parte a optimizării mobile care merită o mențiune specială;
  • folosirea marcajul Schema.org pentru a marca un conținut pentru crawler. Schema este o bucată de cod care marchează diferite elemente de conținut ale paginii. Îi spune robotului ce înseamnă fiecare parte a conținutului dvs.;
  • optimizarea căutării locale. Afacerile locale sunt definite ca fiind primele interesate de optimizarea căutării vocale. Acesta este motivul pentru care SEO local este o parte crucială a SEO voce;
  • realizarea unui cont Google My Business (care face parte din SEO local). Este necesară pentru a găsi compania dvs. în Google Maps și alte funcții SERP. Apar adesea ca rezultat al căutării vocale mobile.

Optimizarea conținutului pentru căutarea vocală

Informații de știut înainte de a începe:

  1. întrebările de căutare vocală sunt diferite. Când tastăm, folosim cât mai puține cuvinte. Căutăm “pizza lângă mine” mai degrabă decât “unde pot găsi o pizza bună oriunde în jurul meu”. În timp ce folosim căutarea vocală, facem exact contrariul. Da, vorbim cu un robot ca și cum ar fi vecinul sau colegul nostru. Situația schimbă dramatic semantica unor cuvinte cheie. 70% din toate interogările vocale se fac în formatul limbajului natural;
  2. asistenții vocali citesc răspunsul prezentat cu voce tare, lăsând în urmă alte pagini. Dacă interogarea este o întrebare simplă, SERP va conține un răspuns instantaneu. În acest caz, asistentul va citi răspunsul unui utilizator;
  3. Google Search Console nu oferă cuvinte cheie pentru căutarea vocală. Înseamnă că nu știm cu exactitate ce întrebări folosesc oamenii în timp ce caută prin voce. Ne putem baza doar pe cele mai bune practici sugerate de pionierii de căutare vocală SEO și improvizare.

1. Cercetarea cuvintelor cheie pentru căutarea vocală

Niciun instrument de cercetare a cuvintelor cheie nu oferă răspunsuri gata de utilizat. Există multă activitate manuală de făcut.

Transformați cuvintele cheie “robotice” în cuvintele cheie ale limbajului natural.

Utilizarea cuvintelor cheie de conversație e cel mai popular sfat de voce SEO pe care îl puteți urma.

Are sens, deoarece există o diferență uriașă între modul în care oamenii caută tastând sau prin voce.

Nu ignorați cuvintele cheie cu “coadă lungă”. Interogările vocale sunt mai lungi decât cele text.

Este bine să folosiți cuvinte cheie care par ridicol de masive, atât timp cât arată natural în conținut.

Aveți la îndemână interogări cu “coada lungă”? Nu trebuie să vă gândiți la optimizarea unei pagini separate pentru fiecare dintre ele.

Amintiți-vă că Google nu trebuie să le vadă în etichete H pentru a le folosi ca răspunsuri.

În căutarea vocală Google le poate prelua din orice parte a conținutului.

Folosiți cuvinte cheie sub formă de întrebare. Așadar, ar trebui să vizăm fraze de întrebare în timp ce construim un nucleu semantic al unui website.

Puteți găsi opțiunea de a colecta întrebări pentru un cuvânt cheie dat în servicii SEO plătite. De exemplu, SEMRush, Ahrefs etc.

Accesați pagina principală. Introduceți cuvântul cheie “sămânță” și împărțiți rezultatele în grupuri de întrebări.

De exemplu, unde, ce, de ce, cum să faceți etc. Puteți exporta rezultatele în fișier CSV sau le puteți vedea într-un grafic radial.

2. Crearea de pagini cu întrebări frecvente

Întrebările frecvente se consideră a fi forma optimă de conținut potrivită cu un rezultat de căutare vocală.

Conform cercetărilor, volumul mediu al unui răspuns de căutare vocală este de 29 de cuvinte.

Așadar, care este cel mai bun mod de a vă forma pagina cu întrebări frecvente?

Realizați o listă cu cele mai relevante întrebări pe care oamenii le pun despre serviciul sau produsul dvs.

Dați un răspuns clar și concis la fiecare întrebare despre servicii sau produse.

Google a publicat un ghid pentru conținut. Funcționează cel mai bine ca răspuns la întrebările de căutare vocală.

3. Vizarea unui fragment recomandat

Fragmentul recomandat sau o casetă de răspuns instantaneu devin adesea un răspuns de căutare vocală.

Există două motive principale pentru care se întâmplă acest lucru.

În primul rând, sunt preluate de pe pagina web autoritară și bine optimizată ce a ajuns în top la Google.

În al doilea rând, acestea conțin răspunsuri concise și directe la diverse întrebări.

Căutați prin voce prin intermediul telefonului mobil? Veți vedea un răspuns instantaneu ca singurul rezultat.

Când căutați printr-un difuzor inteligent, un asistent vă va citi cu voce tare fragmentul prezentat.

Asta e. Nu mai există SERP, nu mai există link-uri către alte website-uri. Doar dvs. și un fragment vocal care este corespunzător interogării transmise.

Fragmentul prezentat distrage atenția utilizatorului de celelalte rezultate din SERP.

În cazul răspunsurilor la căutarea vocală, devine singurul rezultat pe care îl obține un utilizator.

Cum trebuie să procedeze website-urile care nu se grăbesc în căutarea vocală SEO?

Chiar dacă pagina se află în top 10 poate pierde majoritatea clienților pentru răspunsuri instant.

Acesta este motivul pentru care e crucial să urmăriți funcțiile Google SERP pentru cuvinte cheie vizate.

4. Sfaturi generale privind conținutul

Mai sunt câteva sfaturi pentru modelarea conținutului care va fi favorizat de algoritmul de căutare vocală:

  1. scrieți conținut într-un mod care poate fi citit cu voce tare. Trebuie utilizat un limbaj clar și consistent pe pagini. Astfel, ajută Google să fie preluat ca rezultat al căutării vocale;
  2. nu optimizați excesiv. O serie de pagini optimizate pentru o singură interogare vor fi considerate un spam. Motivul este aparent: astfel de pagini nu aduc valoare pentru cititori;
  3. evitați limbajul sofisticat. Conținutul mediu al rezultatelor căutării vocale Google are un nivel de citire redus. Prin urmare, nu complicați conținutul pentru a vă face punctul de sunet mai credibil. Nu vă complicați;
  4. mențineți numărul de cuvinte la peste 2.000. Numărul mediu de cuvinte al unei pagini afișate ca rezultat al căutării vocale este de 2.312. Înseamnă că Google furnizează în mare parte răspunsuri la căutarea vocală din articole lungi;
  5. scrieți la obiect. Tăiați informațiile inutile din conținutul dvs. Evitați introducerile mult prea lungi și fără scop. Numărul de cuvinte poate fi important, dar nu de dragul numărului.

Concluzie

Căutarea vocală este o tehnologie care se află deja aici. Se așteaptă să crească și mai mult în următorii ani.

Este prea curând pentru a începe o numărătoare inversă pentru o optimizare SEO tradițională.

Cu toate acestea, există lucruri pentru care trebuie să fim pregătiți.

Printre ele se numără căutarea fără SERP-uri sau dispariția cuvintelor cheie “robotizate”.

O creștere a unor forme simple de conținut și o răspândire a tonului conversațional de voce.

Acesta trebuie să fie prietenos cu inteligența artificială și multe altele.

Căutarea vocală SEO este strâns legată de optimizarea locală și mobilă.

Cu toate acestea, poate fi necesar să ne revizuim unele strategii de conținut. Cum poate arăta o pagină ideală pentru interogarea de căutare vocală?

  • pagina aparține unui domeniu autoritar securizat cu HTTPS;
  • este clasată pentru primul SERP desktop Google;
  • se încarcă rapid și este prietenoasă pentru telefoanele mobile;
  • are conținut lung (peste 2.000 de cuvinte) scris într-o manieră simplă și clară;
  • sau este o pagină de întrebări frecvente care conține răspunsuri (30-55 de cuvinte). Acestea trebuie să sune cât mai natural atunci când sunt citite cu voce tare. Nu trebuie uitată nici optimizarea pentru cuvinte cheie sub formă de întrebare.

O astfel de pagină are toate șansele să apară în fragmentul recomandat.

Astfel, devine alegerea numărul 1 a robotului Google ca răspuns la o interogare de căutare vocală.

Dacă aveți comentarii, sfaturi sau întrebări despre acest subiect, vă rugăm să le împărtășiți!

Articole recomandate:

Acest Articol are 0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Înapoi sus